Thursday, November 24, 2011

Kurumsal Seo Nedir Ne işe Yarar

seo

Kurumsal SEO Nedir

Kurumsal seo Google üzerindeki aramalarda firmaların ürünlerinin daha üst pozisyonlarda çıkması için yapılan bir arama motoru optimizasyonu çalışmasıdır. firmaların ürünlerini satmak için artık internet üzerinden ihtiyaç duymaktadırlar. Geçmiş dönemlerde gerek küçük ölçekli, gerek orta ve büyük ölçekli firmalar ürünlerini satmak için insert kağıtları veya diğer adıyla kampanya kağıtları bastırır bunları kalabalık sokaklarda dağıttırırlardı. Bu şekilde bulundukları muhitin çevresindeki insanları kampanya ve indirimlerinden haberdar etmiş olurlardı. Buna bağlı olarak da satış hacimleri artış göstermekte idi. Üretilen veya satılan ürünlerin daha geniş çevrelerce duyulması isteği beraberinde çeşitli sorunları ve masrafları da getirmiştir. Bulunan ilin dışına çıkmak çok da kolay bir durum değildi doğrusu. Yani bir firmanın en fazla gelişebilem veya yayılabilme politikası il sınırları içerisinde olabiliyordu. Fakat bu durumun aşılması, il sınırları hatta ülke sınırları dışına çıkma isteğinin artması ve bütün bunlara paralel olarak internet ve teknolojinin gelişmesi global bir ortam olan internet pazarlama anlayış ve kurumsal seo nun önemini büyük ölçüde arttırmıştır.
Yukarıda bahsettiğimiz gibi internet dünyası ülkeler arası sınırları yok eden ve dünyanın her ülkesinden insanların bir araya gelebilmesi ve fikir alışverişi, hatta ürün alışverişinde bulunmalarını sağlayan bir aracıdır. Ürün alışverişi sağlanırken ortaya çıkan bir diğer kavram ise rekabettir. Her firma aynı hedefi belirlediği için ürünlerin kalitesinden ziyade internet üzerinde yapılan reklamın yani diğer adıyla kurumsal seonun kalitesi ön plana çıkmaktadır. Özellikle büyük ölçekli firmalar kurumsal seoya son derece ihtiyaç duymaktadır. Bunun yanı sıra belirli bir bütçe ayırarak adwords reklamları yayınlamaktadırlar.

Firmalar Neden Kurumsal Seoya İhtiyaç Duyar?

Arama motoru reklamcılığı Kurumsal SEO öncesinden Rekabet ortamının normalden daha fazla olduğu internet ortamında ürün satışı yapmak bir hayli zordur. Ürünlerinizi belirlediğiniz kesimlere ulaştırmak, onlara hizmetinizin kalitesini gösterebilmek ve yeni müşteriler kazanabilmek için nitelikli ürün tanıtıcı reklamlara ihtiyaç duyarsınız. Bir firmanın kurumsal seo kullanması için çeşitli nedenler vardır bunlarda bir kaçı :
  • Firmanız için yeni pazarlar oluşturmak
  • Oluşturduğunuz pazarlarda ürünlerinizi satabilmek
  • Satış hacminizi arttırmak
  • Firma ölçeğinizi büyütmek istemeniz
  • Sadece 1 değil birden çok hedef kelimede göz önünde bulunmak ve ulaşılabilir olmak
  • Firmanızı sanal ortama taşımak tüm ürünlerinizi sorunsuz sergileyebilmek ve tanıtmak
  • Az maliyetle çok verim almak
  • Rakiplerinizden 1 adım önde olmak
  • Reklamlarınızın geçici değil kalıcı olmasını sağlamak

Kurumsal Seonun Diğer Reklam Çalışmalarına Göre Avantajları

Kurumsal seo ürünlere ve firmalara, fürmaların potansiyeline göre değişim göstermektedir. Kimi firma için fazla çalışma ve reklam gerekirken kimi firmalar için daha az çalışmalar ve reklamlar gerekmektedir. Kurumsal seo çalışmalarının diğer reklam çalışmalarına göre büyük avantajları vardır. Bunların başlıcaları :
  • Yapılan reklamların uzun dönem etkisini göstermesi
  • Ürün reklam sınırlamasının bulunmaması
  • Daha az maliyetli olması
  • Pazar sayısını arttırabilme seçeneği
  • Pazar sınırlarını ortadan kaldırabilme
  • Yapılacak olan çalışma resmi nitelik taşıdığı için çift taraflı sözleşme ile reklam çalışmalarının garantiye alınabilmesi.

Kurumsal Seonun Diğer Reklam Çalışmalarına Göre Dezavantajları

Her zaman yapılan kurumsal arama motoru optimizasyonu (SEO) yararlı olmayabilir ve çeşitli sorunları beraberinde getirebilir. Bunların en başında dikkatsizlik gelir. Normal yapılan seo çalışmalarında yapılan ufak bir yanlışlık büyük ölçüde bir zarar teşkil etmez. Fakat aynı durumu kurumsal seo için söylemek mümkün değildir. Neticede yapılan çalışma firma adını içerdiği için firmanın imajını sarsabilir veya telafisi olmayan hasarlara neden olabilir bu nedenle oldukça titizlik isteyen bir reklam çalışmasıdır. Çalışmayı yapacak kişi veya kişiler, kurumsal seo işletmeleri, iyice araştırılıp incelenmelidir. Daha önceden yapmış olduğu çalışmalar gözden geçirilmelidir. Firmaların gerek internet gerekse normal satış ve ürün hacimlerinin büyüklüğüne göre kurumsal seo nun maliyeti artmakta veya azalmaktadır. Bu durum hacim ölçüsü küçük olan ve büyümeyi hedefleyen işletmeler açısından büyük hacimli firmalara nazaran daha fazla maliyet anlamına gelmektedir. Kurumsal seo hizmeti hakkında daha detaylı bilgiye http://www.ubimedya.com/kurumsal-seo-nedir.html sayfasına tıklayarak sahip olabilirsiniz.

Kurumsal Seo Ne Ölçüde Verimlidir?

Kurumsal seo arama motoru reklamcılığı ve seo optimizasyon döneminde oldukça önemli bir vurgudur. Kampanya kağıtlarının ardından telefonla sipariş verebilme olayı insanlar ve firmalar için büyük bir avantaj ve kolaylık sağlamıştır. Bunlar bir yerden sonra demode olmuş ve yerini internete bırakmıştır. Şimdi insanlar siparişlerini internet üzerinden vermektedir. SEO Misal olarak bir yatak odası takımı alacaksa internettek "yatak odası takımları" şeklinde arattırmakta ve karşısına çıkan sitelerden ilk sıradakilerini kontrol etmektedir ve bazı ürünlerde spesifik özellikler mevcut olmadığı için ilk siteden alışverişini sağlamaktadır. Ülkemizde internet üzerinden yapılan araştırmalar ve alışverişlerin sayısı milyonları bulmaktadır. Yeni neslin alışveriş aracı, internet olması sebebiyle "kurumsal seo" çalışmalarının gerekliliği ve önemi büyük ölçüde artmıştır.

seo

Yukarı da çeşitli sektörlerin arama motorları SEO üzerinde yapılan arama hacimleri yer almaktadır.

No comments:

Post a Comment